Moderní graffiti
Graffiti umělec u práce s barvou spršky u graffiti soutěže v Spitalfields trhu Londýn.
Moderní graffiti je intertwined se šípkem-skákat jako jeden z 4 hlavních prvků kultury (spolu s MC, DJ, a rozbít tančení), a je často zobrazil jako nepochopenou uměleckou formu. Graffiti dnes se vyvinul v kompletní kulturu z jeho kořenů jak subculture hiphop. Graffiti kultura sám je tvůrce toho je vlastní docela rozsáhlý slang primárně používal graffiti umělci a ne unaffiliated širší hiphop kultura, dělat to jedinečný pro styl. Nejprominentnější roky v historii graffiti byly roky od 1966 - 1989. Během tohoto období graffiti vyvinul se přes aktivitu ve stanicích metra a na autech podchodu sám.
Graffiti umělci nebo "spisovatelé" někdy vyberou jejich přezdívky ("přívěsky"), jako když screennames, odrážet některé osobní vlastnosti, ale často značka je vybrána pro jak slovo zní když mluvený nahlas nebo jak dopisy sedí spolu navzájem když psaný; obvykle odkazoval se na jak jak přívěsek "teče". Dopisy zkrátka mohou dělat dělající kusy velmi obtížný jestliže tvary dopisů nesedí vedle každého jiný ve vizuálně potěšující cestě. Také některé značky jsou vtipné hry na běžných výrazech, takový jak: Page3, 2Shae, 2Cold, In1 a mnoho jiní. Značky mohou také obsahovat důvtipný a často mystické zprávy nebo v některých případech spisovatelé parafuje nebo jiné dopisy se stanou dílem přívěsku. Běžný rok je často postaven vedle přívěsků také; bombardér Tox, od Londýna, nikdy píše jen Tox; to je vždy Tox03, Tox04, etc. V některých případech, spisovatelé zasvětí nebo vytvoří značky nebo graffiti v upomínku na zesnulého přítele, například, "DIVA Peekrevs R.I.P. JTL ' 99". Značky jsou obvykle mezitím 3 k 5 dopisům toužit dělat proces dělání je ilegálně rychlejší, ale moci být nějaká délka vůbec.
Počáteční zemní práce pro graffiti začít kolem pozdní 1960 . Kolem tentokrát, graffiti byly hlavně forma výrazu politickými aktivisty. To bylo považováno za levný a snadný způsob, jak učinit prohlášení, s minimálním rizikem pro spisovatele, často v té době hippie. Jak založení graffiti začala, graffiti gangu také začal vyvstávat, použitý velmi gangy k území značky. Některé gangy použít graffiti během této éry zahrnovat Savage lebky, La Familia, a Savage kočovníci. Ke konci šedesátých lét moderní kultura začala tvořit se ve Philadelphii, Pennsylvania. Dva spisovatelé zvažovali být zodpovědný pro první pravdivý bombardovat je Cool hrabě a kukuřičný chléb. Oni získali hodně pozornosti od Philladelphia tisku a komunity sám tím, že píše jejich jména všude. Kolem 1970-71, centrum graffiti inovace se odstěhovalo z Philadelphie do New Yorku město. Jakmile počáteční nadace byla položena (nastal asi 1966 - 1971), graffiti "průkopníci" začali vynalézt novější a tvořivější způsoby, jak psát.
Průkopnická éra
Čas mezi 1971-1974 je odkazoval se na jako "průkopnická éra" kde graffiti podstoupil nárůst stylů a popularitu. Brzy po stěhování k NYC, Bronx (Manhattan) produkoval jeden z prvních graffiti umělců ke ziskové pozornosti médií v New Yorku, TAKI 183. TAKI183 bylo dítě z Washingtonu výšky kdo pracoval jako posel nohy, jeho značka je jeho směsice jmenovat Panayiotakis, TAKI, a jeho číslo ulice, 183rd. Být nožní posel, on byl stále na podchodu začal postavit jeho přívěsky podél jeho cest. Kvůli divnému jménu a číslu lidé začali věnovat pozornost jej. Toto se třelo 1971 článku v New Yorku časy titulovaly, ""Taki 183" plodí dopisující kamarády". TAKI 183 wasn't první spisovatel, ale on byl první být rozpoznán společností ven z graffiti subculture. Skvělý pět Freddy je další populární graffiti postava tohoto času, často připočítal s pomocí rozšířit vliv graffiti a klepnout hudbu za jeho časnými základy v Bronxu.
Graffiti "kus" od Melbourne, Austrálie
Jak vliv graffiti rostl, Brooklyn začal graffiti hnutí také s takovými prominentními umělci jako Friendly Freddie. Také vzetí místa během této éry bylo hnutí z vnější strany na městských ulicích k podchodům. Graffiti také viděl jeho první semena soutěže kolem tohoto času. Branka většiny spisovatelů v tomto bodě měla mít tolik přívěsků jak možný, v tolika místech jak možný. Spisovatelé začali vniknout do podzemních yardů v rozkazu udeřit do tolika vlaků, zatímco oni mohli s nižším rizikem, často vytvářet větší komplikované kusy umění podél podzemních automobilových stran. Toto je když akt bombardovat byl říkán k oficiálně být založen. Kolem tentokrát, přívěsky začaly přijmout jejich podpis calligraphic vzhled, toto bylo kvůli obrovskému množství spisovatelů - oni potřebovali způsob, jak rozlišovat sebe. Až na rostoucí složitost a kreativitu, přívěsky také začaly růst ve velikosti a měřítku. Spray barvové použití stoupalo dramaticky kolem tohoto času, zatímco spisovatelé začali rozšířit jejich práci. Například, mnoho spisovatelů začalo zvětšit dopisní velikost a olemovat tloušťku, také jak navrhovat je v barvě. Nakonec použití designů takový jak puntíky, šrafuje, a dámy staly se populární. "Vrchol-k-dolní části" dělal jejich první vzhled kolem tohoto času také. Oni jsou značky, které se klenou nad celou výškou auta podchodu. Celková kreativita a umělecké zrání této časové periody nikdy šli nepovšimnutý hlavním proudem. Příklad tohoto je Hugo Martinez, kdo založil United Graffiti umělci (UGA). UGA sestával z mnoha spisovatelů vrcholu času, a chtěl představovat graffiti v nastavení umělecké galerie. 1974, spisovatelé začali včlenit použití scenérie a kreslené postavičky do jejich práce. Mnoho nové styly a inovace, které se objevily během této éry nakonec se rozbili na co někteří odkazují se na jako vyvrcholení kultury.
Po originálních průkopnických úsilích, který vrcholil v roce 1974, umělecká forma vyvrcholila asi 1975 - 1977. Do této doby, nejvíce standardy byly soubor v psaní graffiti a kultura. Toto byl čas nejtěžší "bombardovat" v USA historie. Částečně protože ekonomických omezení na New York, bránit městům schopnost bojovat s tímto artform s graffiti programy odstranění nebo údržbu tranzitu. Také během této doby, vrchol-k-dolní části se vyvinuly do aut celku. Kusy velikost celých podzemních aut se stala pěknou samozřejmostí. Většina poznámky-úctyhodný člověk této éry dokázal být tváření vrhat-nahoru, který je více komplexu pak jednoduché "značení", ale ne jak složitý jako "kus". Ne dlouho po jeho úvodu, vrhat-povýší vedení na závody vidět, že kdo mohl dělat nejvíce nejrychleji. Psaní stalo se velmi soutěživé. Vrhat zvyšuje a celá auta byla drahokamy této časové periody. Nakonec, standardy, které byly soubor v časném 70s začaly stát se nečinný. Tyto změny v postoji vedou mnoho spisovatelů do osmdesátých lét s touhou expandovat a změny.
Velký kus shledal v Leeds,U.K. pokryje zeď přibližně 25 m dlouho.
Pozdní sedmdesátá léta a časná osmdesátá léta přinesli novou vlnu kreativity ke scéně. To bylo také, nicméně, poslední vlna pravdivý bombardovat před Transit autorita nutila graffiti eradication prioritu. MTA (metro autorita tranzitu) začal opravit ploty yardu, a odstranit graffiti souhlasně, bojovat s nárůstem graffiti umělců. S MTA bojovat se spisovateli tím, že odstraní jejich práci to často vést mnoho spisovatelů skončit ve frustraci jak jejich práci stále byl odstraněn. To bylo také kolem tentokrát že ustavený umělecký svět začal stát se ochotný ke kultuře graffiti poprvé od Hugo Martinezova holícího strojku galerie v časných sedmdesátých létech. V roce 1979, spisovatel Lee Quinones, a skvělý pět Freddie (Fred Brathwaite) dostal otevření galerie v Římě obchodníkem s uměním Claudio Bruni. Pomalu, evropští obchodníci s uměním stali se více zaujatí novou uměleckou formou. Pro mnoho ven z New Yorku, to první čas někdy byl vystaven umělecké formě.
Během 1980 kulturní aspekt graffiti byl řekl, aby se kazil téměř k bodu zániku. Prudký pokles v písmu byl kvůli několika faktorům. Zaprvé, ulice staly se zvýšeně nebezpečné kvůli vysokým hnaným zbraním být předložen prasklinou-epidemie kokainu. Také, legislativa byla underway udělat tresty pro spisovatele hroznější, a omezení prodeje barvy a displej dělali materiály natahování těžký. Především jinde ačkoli, MTA velmi se zvětšil jejich anti-graffiti rozpočet. Mnoho protěžovaných obrazových míst stalo se těžko obezřetné, yardy byly hlídány, novější a lepší ploty byly postaveny a leštění kusů bylo silné, těžký, a shodný. Jak oblíbené pořekadlo jde: "kde tam je vůle, tam je cesta". Mnoho spisovatelů vzalo toto k srdci a rozhodl se vidět nové problémy jako výzva spíše než důvod skončit. Stinná stránka k těmto výzvám bylo to spisovatelé stali se velmi územní dobrých psacích bodů a síla a jednota v množství stali se zvýšeně důležití. Toto bylo pravděpodobně nejnásilnější éra v historii graffiti. Spisovatelé, kteří rozhodli se jít ven sám byli často porazení a loupili jejich zásob. Někteří ti mentionable spisovatelé od této éry byli Skeme, Spade, BG 183, a let. Toto bylo řeknuto být konec pro náhodný NYC podchod graffiti spisovatele a roky následovat by byl obsazen jediný co někteří zvažují nejvíce "umřít tvrdý" spisovatelé.
Komentáře
Přehled komentářů
Debile copiring ti nic neřiká ty debile ? Mislím že kliknu na Závadný obsah. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!§§
-ne
(tattou, 17. 2. 2009 14:26)hraješ si na něco čím nejsi,teda myslim,protože tě neznám ale ani nejsi schopnej to uložit,jenom okopírovat co !!!
DJDJ
(Cikáne, 14. 2. 2011 19:37)